Ce inseamna SEO si SEM ?

Subiectul promovarii unui site in mediul online a ajuns sa fie unul dintre cele mai dezbatute in mediul informatic. Pe de-o parte au aparut numeroase persoane care presteaza servicii de promovare online, lucru care a dus la o reducere substantiala a tarifelor, iar pe alta parte utilizatorii simplii au devenit din ce in ce mai constienti de importanta acestei investitii in afacerea personala.
Promovarea online se imparte in doua mari categorii : SEO si SEM. Cu siguranta, am auzit cu totii acesti doi termeni, dar poate nu stim ce inseamna si cu ce ne ajuta. SEM si SEO sunt doua procese complexe in dezvoltarea site-urilor web care ajuta la promovarea acestora atat online cat si offline, atat onpage cat si offpage. Scopul acest procese este sa ne optimizam paginile web in functie de unele tehnici generale de promovare pentru a obtine o pozitie cat mai buna in motoarele de cautare, pentru a genera un trafic cat mai ridicat.

SEO inseamna optimizare pentru motoarele de cautare, iar SEM se refera la marketing pe motoarele de cautare. Exista o diferenta vizibila intre cele doua, dar ambele au in comun faptul ca urmaresc o pozitie buna in SERP, in motorul de cautare si in paginile de rezultate. SEM se refera, cu alte cuvinte, la metode ce au ca obiect site-ul, dar sunt externe lui, si care urmaresc propulsarea site-ului in cauza pe prima pagina in motorul de cautare. Partea SEO se refera la optimizarea continutului site-ului, la formatarea textelor, la codul site-ului, la structura, la design etc. Aceasta poate fi denumita si partea onpage.
seo-sem
Daca optimizarea in motoarele de cautare prin modificarea continutului site-ului este de datoria SEO, SEM intra in optimizarea offpage. Mai exact, se refera la metode de linkbuilding, metode de sustinere a linkurilor la cautari prin: schimb de linkuri, plata aparitiei unor articole in diverse site-uri populare sau bloguri care contin cuvinte cheie cu trimitere catre paginile care doresc sa fie promovate sau prin plata de linkuri pe alte site-uri. In concluzie, diferentierea este ca zona SEO se refera strict la echilibru pe paginile web ale site-ului, iar SEM inseamna metodele prin care aceste pagini web si continutul lor devin populare sau primesc intaietate daca sunt indeplinite anumite conditii puse de motorul de cautare.

In ultimii ani, motoarele de cautare au modificat foarte mult regulile prin care acorda punctaje site-urilor si/sau le plaseaza in paginile de rezultate. Cel mai bun exemplu este Google, cel mai popular motor de cautare, dar si cel mai… schimbator.
De aceea, intotdeauna va recomandam sa alegeti pentru promovarea online, fie SEO sau SEM, o firma profesionista si cu vechime in domeniu, pentru a obtine garantia unor servicii de calitate, precum si pentru a va asigura ca o regula noua implementata de motorul de cautare nu va trece neobservata. O firma profesionista va fi informata mai repede despre aceste schimbari, iar impactul asupra site-ului dumneavoastra va fi minim.
Claus Web ofera servicii de promovare SEO si SEM, avand in spate o echipa puternica si experimentata. Oferta noastra este detaliata pe pagina de Servicii : SEO si SEM.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.