Esti pregatit pentru Black Friday ?

Fiecare magazin online trebuie sa se pregateasca inainte de Black Friday si sunt cativa pasi ce trebuie urmati.

Pentru Black Friday magazinele online, site-urile care asteapta un trafic mai ridicat, ar trebui sa se pregateasca anterior demararii promotiei si astfel sa evite caderile siteului care pot duce la pierderi de vanzari.

Faceti upgrade la un pachet de gazduire mai puternic care sa ofere puterea de procesare necesara. Pachetul cu mai mult procesor CPU si memorie RAM alocate, resurse care sunt utilizate la maxim in aceste perioade, va face fata unui numar mai mare de utilizatori simultani.

Un exemplu potrivit ar fi serviciul de gazduire server virtual dedicat in cloud , detalii pe link-ul https://www.clausweb.ro/vps-cloud-hosting.php care are facilitatea de a fi usor scalabil.

Deasemenea e indicata optimizarea paginii, paginilor care afiseaza promotiile de Black Friday astfel incat sa fie cat mai usor de incarcat de catre browser (reducere dimensiune poze, inlaturare elemente grafice care nu sunt necesare, optimizare cod, creare indexsi pe campurile din baza de date, optimizare tabele)

De real ajutor este si folosirea unor sisteme de cache profesionale, performante:

pentru utilizatorii WordPress si WooCommerce recomandam folosirea LiteSpeed Cache for WordPress sau trecerea lor pe Nginx.

pentru Magento puteti sa folositi Litemage Extension, detalii de implementare aveti pe pe https://www.litespeedtech.com/products/cache-plugins/magento-acceleration

pentru Joomla puteti implementa la fel LiteSpeed Cache-ul, detalii de implementare aveti pe https://www.litespeedtech.com/products/cache-plugins/joomla-acceleration

pentru PrestaShop 1.6 and 1.7 la fel puteti instala modulul de LSCache Module de la pasul 2 de pe link-ul https://www.litespeedtech.com/products/cache-plugins/prestashop-acceleration/download

totodata sa verificati si celelalte CMS-uri care sunt compatibile cu Litespeed Cache

Spre exemplu, ar fi recomandat sa creati o pagina statica de tip HTML care sa aiba rolul de landing page, astfel la accesare nu se vor rula procese de PHP, interogari de Mysql, prin aceasta metoda atat viteza de incarcare cat si disponibilitatea paginii vor atinge valori superioare. Aceasta tactica este folosita de marile platforme de comert online si magazine online, care ocupa o pondere importanta din procentul vanzarilor de pe internet.

Puteti sa ne contactati oricand pe email in acest sens.


panouri fotovoltaice

Claus Web devine Verde !

Motivul pentru care Claus Web este mai verde?

La data de 24 Octombrie, anual, este marcata Ziua Mondiala a Informarii asupra Dezvoltarii Mondiale, iar noi va anuntam cu privire la initiativa noastra de a deveni mai #eco #verde #greenpeace

Vrei sa stii mai multe?

Unul dintre motivele pentru care am ales acesta investitie este pt ca dorim sa:
– contribuim la incetinirea procesului de incalzire globala,
– protejam mediul inconjurator,

– participam la imbunatatirea economiei,

In acest moment intregul necesar de energie electrica pentru nevoile curente ale firmei sunt acoperite din productia proprie de energie verde realizata printr-un sistem performant din panouri fotovaltaice.

Va rugam sa ne dati si dumneavoastra exemple cum participati la imbunatatirea mediului.


Ce trebuie să implementezi pe site pentru a fi GDPR compliant

Introducere

Regulamentul privind confidențialitatea și comunicațiile electronice (PECR) se situează alături de  GDPR și oferă persoanelor vizate drepturi in ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal în ceea ce privește comunicațiile electronice.

Astfel, sunt definite reguli specifice privind:

  • apeluri de marketing, e-mailuri, texte și faxuri;
  • cookie-uri (și tehnologii similare);
  • menținerea securității serviciilor de comunicații;
  • confidențialitatea în ceea ce privește datele despre trafic și locație, facturarea detaliată, identificarea liniei și listele de directoare.

Ce sunt datele cu caracter personal?

Orice fel de informații prin care o persoana vizata este identificata sau identificabilă, iar pentru mediul virtual acestea pot fi:

  • Identificarea locației
  • Adresa IP, adresa MAC, device ID
  • Tranzacțiile online

 

Ce drepturi au persoanele vizate?

  • Informare (dreptul de a cunoaște cum vor fi utilizate informațiile oferite)
  • Acces (oferă dreptul utilizatorilor de a-și accesa datele și să le poată lua cu ei)
  • Rectificare
  • Ștergerea datelor (oferă-le posibilitatea de a putea șterge datele introduse)
  • Restricții sau procesare
  • Date portabile
  • Obiecții
  • Revizie asupra deciziilor automatizate sau de profil

Ai un site? Iată la ce întrebări trebuie să răspunzi ca să respecți GDPR

  • Aveți publicată o politică de confidențialitate?
  • Exista o procedură de obținere a consimțământului pentru utilizarea cookies? Există o procedură pentru retragerea consimțământului pentru utilizarea cookies, transparentă și pusă la dispoziția persoanei vizate? Există o politică de cookies?
  • Aveți un acord privind prelucrarea datelor cu furnizorul de servicii de web hosting?
  • Site-ul deține un cetificat de securitate ( SSL ) ?
  • Utilizați pseudonimizarea sau criptarea pentru protecția datelor personale? Cum?
  • Cum asigurați confidențialitatea,integritatea si disponibilitatea continuă a sistemelor și serviciilor de procesare?
  • Descrieți capacitatea dvs. de a restabili disponibilitatea și accesul la datele cu caracter personal în timp util, în cazul unui incident fizic sau tehnic.
  • Cum și de câte ori testati și evaluați eficacitatea măsurilor tehnice și organizatorice pentru a asigura securitatea prelucrării?
  • Aveți implementat un protocol de gestionare a riscurilor?
  • Efectuați evaluări anuale ale riscurilor?
  • Cum se stochează datele?
  • Daca folosiți baze de date, aceastea sunt criptate?
  • Unde sunt stocate?
  • Persoana împuternicită – ( Providerul de servicii de webhosting, Agentia de marketing, Dezvoltatorul websitului) indeplinește obligatiile legale privind articolul 32 – Masuri de securitate? Dar articolul 28? Verificati mai jos prevederile articolului 28, privind Persoana Imputernicita si obligatiile acesteia
  • Cine și cum are acces la datele de pe server?

Model valid pentru obținerea consimțământului

Ai nevoie de ajutor pentru implementarea cerințelor GDPR pe situl tau? Stabilește o intalnire online

 

Art. 28: Persoana împuternicită de operator

(1)În cazul în care prelucrarea urmează să fie realizată în numele unui operator, operatorul recurge doar la persoane împuternicite care oferă garanţii suficiente pentru punerea în aplicare a unor măsuri tehnice şi organizatorice adecvate, astfel încât prelucrarea să respecte cerinţele prevăzute în prezentul regulament şi să asigure protecţia drepturilor persoanei vizate.

(2)Persoana împuternicită de operator nu recrutează o altă persoană împuternicită de operator fără a primi în prealabil o autorizaţie scrisă, specifică sau generală, din partea operatorului. În cazul unei autorizaţii generale scrise, persoana împuternicită de operator informează operatorul cu privire la orice modificări preconizate privind adăugarea sau înlocuirea altor persoane împuternicite de operator, oferind astfel posibilitatea operatorului de a formula obiecţii faţă de aceste modificări. (3)Prelucrarea de către o persoană împuternicită de un operator este reglementată printr-un contract sau alt act juridic în temeiul dreptului Uniunii sau al dreptului intern care are caracter obligatoriu pentru persoana împuternicită de operator în raport cu operatorul şi care stabileşte obiectul şi durata prelucrării, natura şi scopul prelucrării, tipul de date cu caracter personal şi categoriile de persoane vizate şi obligaţiile şi drepturile operatorului. Respectivul contract sau act juridic prevede în special că persoană împuternicită de operator:

a)prelucrează datele cu caracter personal numai pe baza unor instrucţiuni documentate din partea operatorului, inclusiv în ceea ce priveşte transferurile de date cu caracter personal către o ţară terţă sau o organizaţie internaţională, cu excepţia cazului în care această obligaţie îi revine persoanei împuternicite în temeiul dreptului Uniunii sau al dreptului intern care i se aplică; în acest caz, notifică această obligaţie juridică operatorului înainte de prelucrare, cu excepţia cazului în care dreptul respectiv interzice o astfel de notificare din motive importante legate de interesul public;

b)se asigură că persoanele autorizate să prelucreze datele cu caracter personal s-au angajat să respecte confidenţialitatea sau au o obligaţie statutară adecvată de confidenţialitate;

c)adoptă toate măsurile necesare în conformitate cu articolul 32;

d)respectă condiţiile menţionate la alineatele (2) şi (4) privind recrutarea unei alte persoane împuternicite de operator;

e)ţinând seama de natura prelucrării, oferă asistenţă operatorului prin măsuri tehnice şi organizatorice adecvate, în măsura în care acest lucru este posibil, pentru îndeplinirea obligaţiei operatorului de a răspunde cererilor privind exercitarea de către persoana vizată a drepturilor prevăzute în capitolul III;

f)ajută operatorul să asigure respectarea obligaţiilor prevăzute la articolele 32-36, ţinând seama de caracterul prelucrării şi informaţiile aflate la dispoziţia persoanei împuternicite de operator;

g)la alegerea operatorului, şterge sau returnează operatorului toate datele cu caracter personal după încetarea furnizării serviciilor legate de prelucrare şi elimină copiile existente, cu excepţia cazului în care dreptul Uniunii sau dreptul intern impune stocarea datelor cu caracter personal;

h)pune la dispoziţia operatorului toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea obligaţiilor prevăzute la prezentul articol, permite desfăşurarea auditurilor, inclusiv a inspecţiilor, efectuate de operator sau alt auditor mandatat şi contribuie la acestea. În ceea ce priveşte primul paragraf litera (h), persoana împuternicită de operator informează imediat operatorul în cazul în care, în opinia sa, o instrucţiune încalcă prezentul regulament sau alte dispoziţii din dreptul intern sau din dreptul Uniunii referitoare la protecţia datelor.

(4)În cazul în care o persoană împuternicită de un operator recrutează o altă persoană împuternicită pentru efectuarea de activităţi de prelucrare specifice în numele operatorului, aceleaşi obligaţii privind protecţia datelor prevăzute în contractul sau în alt act juridic încheiat între operator şi persoana împuternicită de operator, astfel cum se prevede la alineatul (3), revin celei de a doua persoane împuternicite, prin intermediul unui contract sau al unui alt act juridic, în temeiul dreptului Uniunii sau al dreptului intern, în special furnizarea de garanţii suficiente pentru punerea în aplicare a unor măsuri tehnice şi organizatorice adecvate, astfel încât prelucrarea să îndeplinească cerinţele prezentului regulament. În cazul în care această a doua persoană împuternicită nu îşi respectă obligaţiile privind protecţia datelor, persoana împuternicită iniţială rămâne pe deplin răspunzătoare faţă de operator în ceea ce priveşte îndeplinirea obligaţiilor acestei a doua persoane împuternicite.

(5)Aderarea persoanei împuternicite de operator la un cod de conduită aprobat, menţionat la articolul 40, sau la un mecanism de certificare aprobat, menţionat la articolul 42, poate fi utilizată ca element prin care să se demonstreze existenţa garanţiilor suficiente menţionate la alineatele (1) şi (4) din prezentul articol.

(6)Fără a aduce atingere unui contract individual încheiat între operator şi persoana împuternicită de operator, contractul sau celălalt act juridic menţionat la alineatele (3) şi (4) din prezentul articol se poate baza, integral sau parţial, pe clauze contractuale standard menţionate la alineatele (7) şi (8) din prezentul articol, inclusiv atunci când fac parte dintr-o certificare acordată operatorului sau persoanei împuternicite de operator în temeiul articolelor 42 şi 43.

(7)Comisia poate să prevadă clauze contractuale standard pentru aspectele menţionate la alineatele (3) şi (4) din prezentul articol şi în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 93 alineatul (2).

(8)O autoritate de supraveghere poate să adopte clauze contractuale standard pentru aspectele menţionate la alineatele (3) şi (4) din prezentul articol şi în conformitate cu mecanismul pentru asigurarea coerenţei menţionat la articolul 63. (9)Contractul sau celălalt act juridic menţionat la alineatele (3) şi (4) se formulează în scris, inclusiv în format electronic.

(10)Fără a aduce atingere articolelor 82, 83 şi 84, în cazul în care o persoană împuternicită de operator încălcă prezentul regulament, prin stabilirea scopurilor şi mijloacelor de prelucrare a datelor cu caracter personal, persoana împuternicită de operator este considerată a fi un operator în ceea ce priveşte prelucrarea respectivă.

 


Google declara luna Iulie ca fiind termenul limita pt HTTPS

Google declara luna Iulie ca fiind termenul limita pt HTTPS Google anunta ca termen limita Iulie 2018, data la care Chrome va incepe sa avertizeze in mod clar utilizatorii daca un site este nesecurizat. Aceasta avertizare proeminenta este posibil sa influenteze nivelul de incredere a utilizatorilor fata de site-ul vizitat si ar putea avea ca rezultat plecarea utilizatoriilor de pe site-ul respectiv, ceea ce rezulta ca un impact negativ asupra urmatoarelor aspecte: rata de respingere, impresiile asupra unui site, numarul accesarilor precum si cea a vanzarilor.

Ce este Certificatul SSL (HTTPS)

HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) reprezinta un protocol in materie de securitate asupra unui site precum si protectie a integritatii si confidentialitatii datelor utilizatoriilor (Google).

In August 2014, Google a anuntat faptul ca schimbarea site-ului catre HTTPs/SSL (schimbare cunoscuta si ca HTTPS – TLS Transport Layer Security) va fi utilizata ca un semnal de clasament, cu toate ca unul de nivel limitat.

Ultimele Informatii de la Google: Februarie 2018

Anuntul trimis din partea Google a fost ferm cu privire la scopul lor de avertizare a utilizatoriilor cu privire la site-uri nesecurizate, cu intentia de a convinge cat mai multe editorii web sa actualizeze catre HTTPS.

Informatii anterioare din partea Google: 19 August 2017; Google forteaza actualizarea catre HTTPS pana in Octombrie sau se va risca pierderea din clasificare

Google trimite email-uri catre utilizatorii din Consola de Cautare spunand ca daca nu se va actualiza site-ul de la HTTP nesecurizat catre HTTPS, in acest caz se va pierde din trafic si o notificare pop-up va atentiona utilizatorii cu privire ca site-ul nu este securizat: “NOT SECURE” care va fi vizibil pt toti utilizatorii Google Chrome. Data limita fiind Octombrie 2017.

HTTPS este sigur, HTTP nu este sigur

Motivul insistarii Google catre HTTPS este securitatea web. La inceputul anului 2017, Google a trimis notificari cu privire la securizarea datelor. Acestea includ, dar nu se limiteaza doar asupra site-urilor care colecteaza datele clientiilor precum informatii privind cartile de credit, chiar si date cu caracter personal. HTTP permite persoanelor neautorizate sa acceseze calculatorul dvs si sa fure toate informatiile valoroase. Google doreste sa evite acest scenariu prin incurajarea puternica a transferului catre HTTPS.

HTTPS pretutindeni

In timpul prezentarii campaniei: “HTTPS Everywhere”, Pierre Far din partea echipei Google Webmaster si Ilya Grigorik din partea echipei Google Developer explica motivul pentru care Google sustine ca orice website ar trebui sa fie securizat.

Ei sustin ca o singura accesare a paginii web, nu poate dezvalui prea multe informatii cu privire la o persoana , dar cumulativ, site-urile vizitate, cautarile facute pe internet, articolele citite si chiar si muzica ascultata online pot dezvalui foarte multe informatii despre personalitatea oricarei persoane; De asemenea Like-urile si Dislike-urile, locatiile in care ne petrecem timpul, pozele si multe altele. Google sustine ca prioritatea este navigarea pe internet securizata cat si protejarea intimitatii utilizatoriilor web impotriva atacurilor daunatoare.

In prezentarea “HTTPS Everywhere” Far si Grigorik explica faptul ca trecerea catre Certificatul HTTPS ajuta cu:

  • Autentificarea – Se afla utilizatorul intr-adevar pe site-ul pe care crede el ca este de fapt?
  • Integritatea datelor – sunt datele in siguranta in timpul transferului?
  • Criptarea – Are posibilitatea cineva sa supravegheze/urmareasca vizitatorul site-ului?

HTTPS opreste atacatorii malitiosi, astfel nu au posibilitatea de a manipula datele cu caracter personal.

Aveti posibilitatea de a citi mai multe informatii cu privire la securizarea site-ului prin HTTPS precum si intreaga gama de Certificate disponibile, accesand link-ul urmator: https://www.clausweb.ro/certificate-SSL.php

Aveti nevoie de un ghid da trecere catre HTTPS fara probleme? Doriti sa va asigurati ca Certificatul SSL este instalat corect? Va rugam sa ne contactati la numarul de telefon +40.261768580 sau adresa de email info@clausweb.ro

Google Chrome

In Decembrie 2014, problema de browsing securizat a venit din nou in prim planul conversatiilor SEO, cand developerii Google care la momentul respectiv lucrau la motorul de cautare din browserul Chrome au propus avertizarea utilizatorilor asupra faptului ca datele lor sunt la risc de fiecare data cand viziteaza un site din internet, care nu foloseste sistemul HTTPS. Odata implementat, initial programat pentru anul 2015, utilizatorii de internet vor primi un mesaj de avertizare cum ca, conexiunea care urmeaza sa o realizeze catre un site “nu furnizeaza securitatea datelor” sau au posibilitatea de a observa o cruce de culoare rosie trasata pe simbolul lacatului aflat la inceputul adresei de internet.

In anul 2015 doar 33% din site-uri au folosit HTTPS, acest numar a crescut, iar astazi volumul mediu de trafic criptat pe internet a depasit volumul mediu al traficului necriptat. De cand Google incepe sa avertizeze asupra nivelului de securitate a unui site, este posibil sa vedem o evolutie mult mai mare spre HTTPS.

Acest lucru poate provoca initial confuzie pentru utilizatorii de internet, care nu inteleg diferenta dintre HTTP si HTTPS si isi vor face griji cu privire la securitatea unui site folosit anterior fara ezitare. Oamenii tind sa presupuna ca informatiile trimise prin site-urile web si e-mailuri sunt private, dar crearea unei alerte care sa arate ca lucrurile nu sunt asa, va contesta acea prezumtie.

Webmasterii se vor confrunta cu provocarea initiala de mutare a unui site catre HTTPS, dar suporterii campaniei Google” HTTPS Everywhere” considera ca acest lucru va fi un lucru bun pe termen lung pentru Internet si pentru utilizatorii de internet.

Va faceti griji cu privire la noile actualizari?

In momentul actual, va ganditi sa va mutati site-ul catre HTTPS? Sau v-ati actualizat deja site-ul? Va faceti griji despre acesta actualizare? Va rugam sa ne scrieti un comentariu cu privire la opinia dumneavoastra- Ne-ar face placere sa citim si opinia dumneavoastra.


ransomware

atacuri de tip ransomware

În urma atacurilor informatice masive care au afectat peste 200.000 de dispozitive din 150 de ţări din întreaga lume începand cu Vineri 12.05.2017 , vă sfătuim să trataţi cu foarte multă seriozitate şi atenţie toate ataşamentele primite prin email, în ultima perioadă.

Sfatul nostru este să nu daţi click, să nu deschideţi sau să descărcaţi orice ataşament care pare chiar şi puţin suspect!

Atacurile de tip ransomware au ca ţintă fişierele fizice de pe harddisk, cu scopul de a le face inutilizabile sau blocate. Virusul de tip ransomware va afişa un ecran de avertizare care informează că fişierele au fost blocate şi va cere o cheie de deblocare care vă este trimisă în schimbul plătirii unei sume de bani.

Vă sfătuim să nu plătiţi pentru acest serviciu, deoarece foarte rar veţi primi o cheie de deblocare şi aproape

Ce vă recomandăm pentru a vă proteja este să rulaţi procesul de Windows Update, dacă nu l-aţi rulat de foarte multă vreme sau dacă aveţi acest serviciu dezactivat.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Due to the massive ransomware attacks that affected over 200.000 workstations in 150 countries all over the world sincer Friday 12.05.2017 , we advise you to approach any suspicious email attachments with extra caution and paranoia.

Our advice is to not click on, open or download any attachments that look even slightly off!

Ransomware is a type of malicious software that locks all files on a PC until a ransom is paid. The ransomware information usually contains a ransom demand, a countdown timer and an account or e-wallet to pay the ransom into.
We advise you to not pay for a ransomware key, because rarely you will actually get a key and almost never this will unlock your files.

What we recomend is that you run a Windows Update, if you didn’t do this in a long while or if you have this service disabled.

 


web mai sigur

Tranzitia catre un web mai sigur

Pentru a ajuta navigarea în siguranță a utilizatorilor, Chrome indică securitatea conexiunii cu ajutorul unei pictograme aflate în bara de adrese. Din punct de vedere istoric, până în prezent, Chrome nu a etichetat în mod explicit conexiunile HTTP ca fiind nesecurizate.

Începând din ianuarie 2017 (Chrome 56), Google marchează paginile HTTP care colectează parole sau prelucrează datele unor carduri de credit ca și nesecurizate. Acest fapt este parte a unui plan de acțiune pe termen lung care va urmării, în viitorul nu foarte îndepărtat, marcarea tuturor site-urilor HTTP ca fiind nesecurizate.

În prezent, Chrome indică conexiunile HTTP cu un indicator neutru. Acest lucru nu reflectă adevărata lipsă de securitate a conexiunilor HTTP. Atunci când încărcați un site prin HTTP există posibilitatea ca altcineva de pe rețea să poată viziona, sau chiar modifica site-ul, înainte ca acesta să ajungă la dvs.

Utilizarea HTTPS este în creștere constantă, în cazul unei părti substanțiale a traficului web s-a efectuat deja tranziția la HTTPS.

  • acum, peste jumătate din încărcările paginilor web de pe desktop se realizează prin HTTPS
  • din momentul lansării raportului HTTPS din februarie, 12 dintre primele 100 de site-uri și-au schimbat modul de afișare implicit din HTTP în HTTPS

Studiile relevă faptul că, utilizatorii nu percep lipsa unei pictograme sau etichete „securizat” ca și un avertisment, în acelaș timp, ignoră avertismentele care apar prea des. Planul Google de a eticheta site-urile HTTP mai clar și precis ca și nesigure va avea loc în etape graduale, pe baza unor criterii mai stricte.

Începând cu luna ianuarie 2017, Chrome 56 va eticheta paginile HTTP care conțin câmpuri de formular cu parola, sau informații despre carți de credit, având în vedere caracterul lor deosebit de sensibil, ca și „ne-securizat” („not secure”).

În următoarele comunicate, Google va continua să extindă avertismentele în ce privește paginile HTTP, de exemplu, prin marcarea paginilor HTTP ca și „not secure” în modul incognito, pentru cazurile în care utilizatorii ar putea avea așteptări mai mari de confidențialitate sau siguranță a datelor.

În cele din urmă, este planificat ca toate paginile HTTP să fie etichetate ca și “not secure”, și se va schimba indicatorul de securitate HTTP în triunghiul roșu utilizat în prezent pentru paginile HTTPS “sparte”.

Vom publica actualizări în ce privește acest plan în măsura în care vor apărea următoarele comunicate din partea Google, dar vă recomandăm să nu așteptați acest lucru pentru a începe trecerea la HTTPS pentru că, în general, aceste communicate vin împreună cu lansarea noilor măsuri.

HTTPS este mult mai simplu și mai ieftin acum decat a fost vreodată, mai mult decât atât, acesta permite cele mai bune performanțe pe care le oferă web-ul în momentul de față, dar și toate caracteristicile posibile, multe dintre ele fiind prea sensibile pentru HTTP.


google switch to https

Google incepe sa recompenseze site-urile cu HTTPS/SSL cu o clasare mai buna in cautari

Google va acorda site-urilor securizate o clasare mai buna (un ranking imbunătățit).

Google a anunțat că, trecerea la HTTPS – adăugarea unui certificat SSL pe 2048 de biți site-ului dvs – va acorda acestuia un impuls minor în ce privește ranking-ul.

Google afirmă că, pentru moment, acest lucru oferă site-urilor doar un mic beneficiu în ce privește ranking-ul, contând doar ca și un semnal de “categorie ușorară” în algoritmul general de clasificare. De fapt, Google a spus că, acest semnal este de o greutate redusă în comparație cu celelalte semnale “grele”, cum ar fi conținutul de calitate. Având la bază testele efectuate, Google afirmă că impactul se manifestă “la mai puțin de 1% din interogările la nivel mondial”, cu precizarea că, „pot decide să întărească” acest semnal pentru că doresc să” încurajeze toți proprietarii de site-uri să comute de la HTTP la HTTPS pentru a păstra web-ul în siguranță pentru toți utilizatorii”.

De asemenea, bazat pe testele ultimelor luni, Google a declarat că semnalul HTTPS a arătat „rezultate pozitive” în ceea ce privește relevanța și clasarea în rezultatele căutărilor prin Google.

Preocupări SEO in ce priveste trecerea la HTTPS

Ar trebui să vă ingrijorați din motive SEO la trecerea din HTTP la HTTPS?

Nu atât de mult.
google https

Google recomandă de câtiva ani administratorilor web trecerea la HTTPS, dar trebuie să luați măsurile adecvate pentru a vă asigura că traficul dvs. nu are de suferit. Asta înseamnă, în primul rând, să vă asigurați că ați comunicat Google trecerea de la HTTP la HTTPS.

Google promite să elibereze documentație suplimentară pe viitor în acest sens, deocamdată se rezumă la a oferi următoarele sfaturi:

  • Decideți cu privire la tipul de certificat de care aveți nevoie: singular (single), multi-domain, sau certificat de tip“wildcard”
  • Utilizați certificate cu cheie de criptare la 2048 biți
  • Utilizați URL-uri relative pentru resursele care se află pe acelaș domeniu securizat
  • Utilizati URL-uri de protocol relative pentru toate celelalte domenii
  • Nu blocați site-ul HTTPS de la accesarea cu crawlere utilizând robots.txt
  • Permiteți indexarea paginilor de către motoarele de căutare de fiecare data când este posibil. Evitați meta tag-ul noindex robots

Google a actualizat și Google Webmaster Tools pentru o gestionare mai bună a site-urilor HTTPS și a rapoartelor care le privesc.

O ultimă recomandare: urmăriți cu atenție migrarea de la HTTP la HTTPS în instrumentele google pentru webmasteri: Google Analytics și Google Webmaster Console.


rotld

Introducerea tarifului de înregistrare și mentenanță anuală pentru domeniile „.ro”

Introducerea tarifului de inregistrare si mentenanta anuala pentru domeniile „.ro” va intra in aplicare incepand cu data de 01 Iulie 2017.

Sintetizat va aducem la cunostinta modificarile majore ce produc efecte asupra domeniilor .ro:

Astfel se va stabili un tarif de inregistrare si mentenanta a unui domeniu „.ro” care asigura atat inregistrarea domeniului cat si serviciul de utilizare pentru o perioadă de 5 ani. Dupa expirarea perioadei de 5 ani, se va achita anual o taxa pentru Registrul de domenii „.ro”, necesara pastrarii serviciului de utilizare a domeniului.

Pentru domeniile „.ro” inregistrate inainte de 01.07.2012, detinatorii dreptului de utilizare au obligatia de a achita tariful de mentenanta anual in intervalul 01.07.2017 – 01.10.2017. Pentru cele  inregistrate in intervalul 01.07. 2012 – 01.07.2017, tariful de mentenanta anual va fi achitat in momentul in care dreptul de utilizare a domeniului „.ro” ajunge la 5 ani de la data inregistrarii.

Va redam mai jos intregul comunicat primit de la RoTLD :

 Introducerea tarifului de înregistrare și mentenanță anuală pentru domeniile „.ro”

Introducerea tarifului de înregistrare și mentenanță anuală pentru domeniile „.ro” va intra în aplicare începând cu data de 01 Iulie 2017.

Stabilirea tarifului de înregistrare și mentenanță anuală reprezintă o cerință necesară pentru alinierea domeniilor „.ro” la politicile adoptate de toate țările din lume. În Europa, în mod treptat, toate țările au trecut la înregistrarea pe perioadă limitată de timp a domeniilor cod de țară și reînnoirea în cazul în care solicitantul dorește folosirea în continuare a numelui. Ultima țară din Europa care a trecut la plata taxei anuale la domenii este Slovenia, în urmă cu cca. 4 ani. În prezent, România este singura țară din Europa care nu a introdus un tarif de mentenanță anuală pentru domenii.

Stabilirea tarifului de înregistrare și mentenanță anuală este justificată de următoarele cerințe și reglementată, după cum urmează:

  1. Așa cum se arată și în documentul „Speculative and Abusive Registration of Internet Domain Names – Draft Principles of a Code of Conduct” al Comisiei Europene din anul 2000, tariful de înregistrare și mentenanță anual este necesar pentru acoperirea costurilor inițiale de înregistrare, precum și pentru acoperirea costurilor zilnice de menținere în funcțiune a înregistrării, cum ar fi: costurile pentru sistemul de nameservere, costuri pentru sistemul de înregistrare, costuri pentru serverul WHOIS, costuri pentru serviciul de „help desk”, costuri de dezvoltare hardware și software, costuri de întreținere și service, precum și costuri pentru asigurarea unei mai bune securități.
  2. Stabilirea tarifului de înregistrare și mentenanță anuală are de asemenea avantajul că va duce la deblocarea numelor de domenii „.ro”, care au fost înregistrate începând cu anul 1993, și care în prezent nu mai sunt folosite, fie că firmele ce le-au solicitat au dispărut, fie că persoana care le-a solicitat nu mai are nevoie de acele nume în prezent.
  3. Tariful de înregistrare și mentenanță anuală a unui domeniu „.ro” se stabilește, la o valoare de referință pentru Registrul de domenii .ro și asigură atât serviciul de înregistrare cât și o perioadă de 5 ani de utilizare în condiții de securitate. După expirarea perioadei de 5 ani, se va achita anual o valoare de referință pentru Registrul de domenii .ro, necesară păstrării serviciului de utilizare a domeniului .ro în condiții de siguranță.
  4. Pentru numele de domenii „.ro” înregistrate înainte de data de 01.07.2012, deținătorii dreptului de utilizare au obligația de a achita tariful de mentenanță anual în intervalul 01.07.2017-01.10.2017. Pentru domeniile „.ro” înregistrate în intervalul 01.07.2012 – 01.07.2017, tariful de mentenanță anual va fi achitat în momentul în care dreptul de utilizare a numelui de domeniu „.ro” este egal cu 5 ani de la data înregistrării.

Registrul Român de domenii .ro – RoTLD va transmite informații și instrucțiuni importante la adresa de e-mail a deținătorului dreptului de folosință cu privire la introducerea tarifului de înregistrare și mentenanță anuală pentru domeniile „.ro”.

ROTLD solicită în baza Regulilor de Înregistrare (Art. 20) și a Contractului de Înregistrare (Art. 4) de la www.rotld.ro ca deținătorii domeniilor .ro să verifice și să își actualizeze datele de contact cu ajutorul platformei de administrare domenii de la www.rotld.ro -> Administrare domenii.


PHP versiunea 5.4

ClausWeb trece progresiv pe PHP 5.4

La nivel mondial, toti proprietarii de servere de shared hosting (si nu numai) vor face trecerea la PHP 5.4 si ulterior la PHP 5.5, in viitorul foarte apropiat. Acest lucru se intampla din cauza ca versiunile vechi de PHP nu mai sunt intretinute (PHP 5.3 nu mai este dezvoltat din luna martie a anului 2013) si contin numeroase vulnerabilitati. De asemenea, versiunile noi de PHP contin numeroase functii noi, de care dorim sa puteti beneficia dupa bunul plac, cat mai curand. Deoarece punem securitatea pe primul loc si dorim mereu sa beneficiati de cea mai buna calitate a serviciilor de hosting, vom face trecerea progresiv la PHP 5.4.

 

Pentru a putea sa va faceti o imagine cat mai clara asupra noutatilor din PHP 5.4, va invitam sa alocati cateva minute pentru a studia documentatia oficiala la http://php.net/releases/5_4_0.php
De asemenea, mai aveti disponibile doua ghiduri oficiale pentru migrarea de la PHP 5.2 la 5.3 la 5.4 :
Migrare PHP 5.3 > 5.4: http://www.php.net/manual/ro/migration54.php
Migrare PHP 5.2 > 5.3: http://ro1.php.net/manual/ro/migration53.php

Un alt document foarte folositor este cel care cuprinde lista de incompatibilitati – http://www.php.net/manual/en/migration54.incompatible.php

Exista cateva functii care au fost eliminate in versiunea 5.4 PHP, care pot influenta functionalitatea unor siteuri. Am incercat sa le sumarizam pe cele mai importante mai jos, pentru a le putea identifica mai usor cand verificati functionalitatea pe noul PHP :

Directive eliminate : register_globals, magic_quotes, safe_mode, call-time pass by reference, import_request_variables(), session_register() si session_unregister()

Functii invechite : mcrypt_generic_end() inlocuit cu mcrypt_generic_deinit() si mysql_list_dbs() – se pot utiliza functii similare MySQLi sau pdo_MySQL

Pentru CMS-urile open-source de tip WordPress sau Joomla actualizate la zi nu exista probleme de compatibilitate. Din pacate, nu se poate spune acelasi lucru despre platformele neactualizate.

WordPress este cel mai permisiv, din acest punct de vedere. Versiunile mai noi de 3.2 sunt compatibile cu PHP 5.4, iar versiunile mai vechi ruleaza cu afisarea unor erori. Daca experimentati probleme cu pluginurile folosite pe un site WordPress, va trebui sa va adresati producatorului pentru a afla daca acesta va fi actualizat pentru PHP 5.4.

Joomla! – versiunile 2.5 si 3 sunt compatibile cu PHP 5.4, dar orice sub acestea nu este (Joomla! 1.5, 1.6 sau 1.7) – http://docs.joomla.org/Joomla_1.5_won%27t_work_on_PHP_5.4

Dintre cele mai folosite platforme de eCommerce, PrestaShop functioneaza pe versiunile mai noi de 1.5, Magento pe cele mai noi de 1.7, openCart incepand cu 1.5.6, iar Zencart incepand cu 1.5. Pentru orice alte scripturi sau CMS-uri, va recomandam sa consultati pagina de support a producatorului.


Gazduire SSD – viteza de 3 ori mai mare decat hostingul clasic

Industria web hosting este in continua evolutie. Solutii de securitate, mediu de stocare, metode noi de backup, uptime mare si imbunatatirea lui, disk-urile pe care se stocheaza datele si integritatea serverului. Acestea sunt cuvintele cheie care stau pe buzele tuturor specialistilor implicati in domeniul webhostingului.

Este bine sa cunoastem cat mai multe detalii despre ce poate oferi un host si apoi sa stabilim care este cel mai potrivit pentru nevoile site-ului nostru. Serverele sunt platformele pe care sunt gazduite paginile web pentru a aparea in mediul online, iar harddiskurile sunt dispozitivele pe care este stocata informatia si datele. Acestea pot fi de tip HDD sau SSD. De cativa ani, pe piata serviciilor de gazduire au fost promovate tipurile noi de unitati de stocare a datelor si anume diskurile Solid State Drive, SSD-urile, care vor inlocui, in viitorul apropiat, imbatranitele HDD-uri.
Functionalitatea optima a unui site depinde si de viteza de rulare a serverului si de cea a citirii datelor de pe mediile de stocare. Asadar, un SSD va functiona mai rapid, este mai puternic, are o durabilitate in timp mai mare si o anduranta la diverse atacuri soft sau hard superioara HDD-urilor.

Ne-am obisnuit cu vechile hard-drive-disk-uri, insa viitorul sta in SSD. HDD-urile sunt discuri mecanice, pe cand SSD-urile functioneaza pe baza de cipuri care stocheaza rapid datele. Un SSD este mai rezistent la socuri fizice, este mai silentios, se incalzeste mai greu, consuma energie electrica mult mai putina si rezista la incalziri de peste 90ᴼC, pe langa hdd-uri care rezista numai pana la 60ᴼC.

Conform testelor, un SSD ofera o viteza de citire si scriere de 3 ori mai mare decat un HDD. Aceasta este cea mai importanta caracteristica pentru un detinator de site. Claus Web ofera gazduire pe SSD pentru majoritatea conturilor de gazduire, iar acestea sunt foarte usor de identificat dupa pictograma SSD din pagina de oferte – https://www.clausweb.ro/gazduire-web.php
Un business online are nevoie de o viteza sporita de incarcare a site-ului, are nevoie de suportul sigur al SSD-urilor si de viteza de citire superioara. Daca un numar mare de vizitatori acceseaza site-ul in acelasi timp, un SSD va asigura un timp mai rapid de accesare a datelor decat un HDD.