Eroarea 524 apare cand Cloudflare a realizat o conexiune TCP reusita la serverul web, dar acesta nu a raspuns inainte de expirarea conexiunii. De obicei, Cloudflare asteapta pentru un raspuns HTTP 100 de secunde. Daca web serverul nu raspunde in aceste 100 de secunde, Cloudflare inchide conexiunea si veti primi un mesaj cu urmatorul text: „Error 524: A timeout occurred”
Aceasta eroare este cauzata cel mai des de un proces de lunga durata pe serverul de origine.
Poate fi o aplicatie PHP sau o interogare de baza de date pe care serverul web trebuie sa o astepte inainte de a raspunde la o cerere.
Daca aveti un plan platit, de exemplu Cloudflare Enterprise, contactati serviciul de asistenta pentru a investiga optiunile si problemele posibile din partea lor.
Una dintre cele mai des intalnite cauze este supraincarcarea serverului dvs. VPS. Ar fi recomandat sa verificati resursele disponibile ale serverului, atat procesorul si memoria RAM, precum si traficul.
Primul lucru pe care trebuie sa-l faceți este sa verificati daca utilizarea resurselor este peste normal sau la varf. Daca o crestere a traficului cauzeaza problema, singura solutie pe care o puteti incerca este sa mariti resursele.
Investigati script-urile care ar putea duce la raspunsuri care dureaza mai mult de 100 de secunde pentru a fi generate. Consultati logurile de acces / erori ale serverului unde puteti a gasi mai multe informatii.
Daca aveti nevoie de scripturi care ruleaza mai mult de aproximativ 100 de secunde fara a returna date in browser, nu le puteti rula prin Cloudflare.
Exista cateva optiuni:
Rulați scripturile printr-un subdomeniu setat la Proxy Status pe “DNS only” in zona DNS de le Cloudflare sau schimbați scriptul astfel incat sa inceapa un proces de fundal de lunga durata si sa returneze rapid o stare pe care browserul o poate interoga pana la finalizarea procesului de fundal.
Unul dintre motivele pentru care exista o crestere neobisnuita a incarcarii serverului este din cauza unui atac DDoS. In acest caz, va recomandam sa obtineti protectie DDoS prin Cloudflare.
Pentru a activa modul Under Attack:
- Conectati-va la contul dvs. Cloudflare.
- Selectati domeniul atacat in prezent.
- La meniul Firewall , la Security level accesati varianta drop down si selectati „I’m under attack!”
Exista cazuri in care pluginurile active pot crea conflicte ce pot rezulta eroarea 524.
Aveti posibilitatea sa dezactivati plugin-urile unul cate unul din panoul de administrare.
In cazul in care nu aveti acces in panoul de administrare, printr-o conexiune FTP sau direct din cPanel la sectiunea File Manager, puteti dezactiva pluginurile unul cate unul, redenumind folderul in care se afla.